onsdag 6 februari 2013



Fort Lauderdale 

Oj stor stad !!  Vi tog bussen hit och från bussstationen till hotellet blev det taxi  och det tog en stund  Chauffören sa 10 minuter men det fick minsann dubblas …






Det gäller att inte ta fel väg ...


Så mycket pengar vi sparade när vi var här  !  oj oj   Vi skulle till Sawgrass Mills som ska vara det största outlett shopping centret.  vi frågade på hotellet hur långt det var och fick svaret 45 minuter …   Vi räknade snabbt ut att taxi fram och tillbaka skulle bli ca 100 dollar   ooopps !  Men då kom en snäll tös till undsättning och sa  varför tar ni inte bussen ?  runt hörnet 1,75   Där sparade vi genast 96 dollar. !!  Sen hade hotellet shuttle till kryssningsfartyget så här sparades det också in pengar




Sagt och gjort  Vi gick runt hörnet och tog lokalbussen till Mallet  och det tog nästan en timme …  Mängder, mängder av affärer  ( ett par gånger större än Väla )  Här jagades det skor ( till Emelie ) böcker ( till Oliver) kamera ( till Christina)  att det sen blev inköpt en hel del som inte var planerat , kanske inte så oväntat !!  Det blev skor till hela bunten … Christina köpte 6 par och jag 4 !!!  ha ha  Våra sparade slantar försvann direkt ….  Svårt att låta bli när det är sååå billigt. Dock har jag haft stora problem att finna Dr Maarten och hoppas finna något på flygplatsen för jag tror inte jag gör det på öarna  Men jag skall hålla ögonen öppna…..






Vi gick och vi gick hela dagen  8 timmars shopping  Snacka om trötta fötter !!

Tillbaka igen gick vi inom en bar och åt lite mat, för det hanns inte med innan bussen gick hem.   
Typisk amerikansk bar med fyrkantig bardisk i mitten  och bartendrarna inuti i mitten … Spritflaskor överallt !!  Portionerna var som vanligt enorma och jag orkade bara äta hälften.  Det var Superbowl och den ena servitrisen var helt klart ett fan av endera laget och sprang och tittade på nått schema eller uppställning på ett papper som hängde på väggen, en gäst hade uppställningen på papper framför sig ..  Glada tillrop när spelarna gjorde rätt och mindre glada annars … ja av min beskrivning här förstår ni nog hur mycket jag kan om amerikansk fotboll !  men det var kul att känna stämningen i baren…  Jag räknade till 14 tv-apparater i olika storlekar så  vart du än vände huvudet kunde du inte missa spelet !!

Vi hade bara en dag här ..  Så fortsättning följer till havs 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt