fredag 15 mars 2013

att fokusera ...



 Att fokusera på det som är viktigt i livet är inte alltid så lätt... och man hamnar lätt på villovägar fast man tror sig vara på rätt väg ..  Tankar, funderingar och önskningar gör att du ser åt flera håll samtidigt ... och så är det med mig :  Jag tänker att idag skall jag fokusera på tex städning, för att nåt enkelt,  men vad händer  ... jo mina sinnen, min vilja , min lathet ... osv  tar mig på en helt annan kurs än den jag hade tänkt ...



och vad händer då ,  jo man får dåligt samvete för det man borde, velat göra ...

då måste man komma ihåg att tänka på det positiva .. det finns en mening, en orsak till varför man struntade i det där viktiga ..



Att var i fokus   att tänka fokus  i jobb, eller  i fotografering eller...  vad som helst ... det är inte så lätt som det låter .....



Man, ( jag i alla fall ) blir trött, får en önskan om att bara glömma allt det där som man måste ...
Imorgon... jag gör det där imorgon ...


men det funkar ju inte riktigt så, och där är jag glad att jag har drivkraften att väcka mig själv och ta mig vidare till nästa steg ... för pengarna ska ju in .. och har man som jag varit företagare den mesta tiden av mitt yrkesverksamma liv så vet man att : Ska pengarna in -- upp hoppa  ( ligg inte där i soffan )
 Det kommer ingen annan o gör jobbet .. så kavla upp ärmarna   
Vill du ha dinero får du jobba för dem 


Och ser ni  ?  jag pratar om fokus ... och vart hamnar jag  ...jo på pengar 
(tror jag bivit yrkesskadad under min tid som företagare::)

Fokus borde egentligen ligga på lyckan ... att vara, att finnas, att njuta....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt