fredag 29 mars 2013

Första fotouppdraget ... Intimalook

Härom veckan bad Nahida mig om hjälp, hon behövde få fotat ett par sportbhar till sin webbshop

       Intimalook





  Så jag packade kamera och stativ och for iväg till Arroyo.





 

Det är inte så lätt minsann att få till det ... man ska inte vara för nära, det ska se sportigt ut osv.... Vi tog massor av bilder i olika vinklar.  Och egentligen ser man inte sina misstag förns man sitter och skall redigera. Flera av bilderna kunde varit lite längre ifrån.. och dessutom kunde jag bett modellen posera lite annorlunda.
När man fotat har man egentligen bara gjort halva jobbet ... sen skall det redigeras.

Jag har Adobe Lightroom som redigeringsprogram och herregud så många finesser som man inte har en aning om varför eller hur man ska göra ...

Jag känner mig ändå nöjd med resultatet, det var ju faktiskt första gången ....






Vi behövde en bra vit bakgrund till Beppy-påsarna  
Nahida var smart och kom på idéen med väggen 
Fram med dubbelhäftande tejp 



Så här blev det 


Här kan du se hennes hemsida,  och se vilka fina grejor hon har och till vettiga priser dessutom !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt