söndag 3 mars 2013

När allt jävlas .....

Så trött jag blir alltså  .... Har suttit och gjort färdig bokföringen i den gamla datorn där jag alltid haft bokföringen.. bar in den gamla skrivaren som liksom hör ihop med datorn ... och så går det inte att skriva ut !!   
Då är det så att den gamla datorn är för gammal för den nya skrivaren .... suck  Men flytta bokföringen till den Macen då ... näää då går inte det för det är inte samma operativsystem .. Suck igen  Efter mycket tankeverksamhet  idogt provande  och många svordomar så återstod bara att skaffa nytt bokföringsprogram till macen och sätta sig och göra om det hela  SUCK

MEN då innebär det att jag har bara året i bokföringsprogrammet och inte tidigare år ... 
men så får det vara  .. revisorn har ju sett de tidigare åren så det borde ju inte vara något problem ... Jag sätter undan gammel-datorn ( för den är verkligen en gammel-dator) ..så kan jag ta fram den om någon tvunget vill se det gamla ( har aldrig varit med om det men i alla fall .... )  

Duktigt irriterad har jag nu suttit böjd över samma förbannade pappershög som igår ...  Det gäller ju att vara koncentrerad också så man inte sitter och knappar bakvänt ... 

Nu är det långt över midnatt så nu tänker jag skjuta upp resten till imorgon 




Godnatt gott folk / Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt