måndag 15 april 2013

Att besiktiga bilen i Spanien

Att besiktiga bilen i Spanien är lite annorlunda än hemma i Sverige 
Jag fick åka in 2 ggr till Malaga 
första gången hade jag för mycket koldioxid halt 
Jag åkte till min mekaniker som konstaterade att jag kör som en "kärring"
Du måste ju gasa .... var svaret jag fick .  Till saken hör också att jag kör en diesel.. 
Papprena ska vara i ordning, annars får man åka hem och komma tillbaka en annan dag...

Kösystem är lite annorlunda 



Man behöver inte kliva ur bilen medan dom kollar ... Man sitter kvar och trampar på broms blinkar osv när dom säger till. Det hela tar ca 10 minuter och har man gasat på, på vägen dit så klarar man det fint





Så andra gången gasade jag som tusan hela vägen in till Malaga  och se den gick rakt igenom
Jag fick min lilla gula lapp att klistra på framrutan !!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt