tisdag 29 april 2014

Frukost

Frukost 

När vi bokade motellet här i San Diego hade vi några kriterier som bara skulle måste uppfyllas :  wifi på rummet och bra frukost. 
Vi valde mellan två stycken, det ena med eget kök och detta med varm och kall buffet.
Vi tyckte då att det var enklast att slippa laga egen frukost och tog detta, med buffet.

Mär vi kom in i frukost restaurangen såg den kalla o varma buffen ut så här



Jaha,  naturligtvis gick vi genast och klagade. Eftersom jag är diabetiker och vitt bröd är i stort sett lika illa som socker, fanns det inget jag kunde äta... Tom yougurten var sockrad.  Efter att ha suttit i receptionen och väntat på chefen, i en timme, fick vi svaret att det var inget dom kunde göra och att det visst inte stod buffet på nätet....  
Vi bestämde oss för att gå iväg och äta nåt på vägen, fast först var vi tvungna att invänta en låne rullator till Christina för hennes hade fastnat någonstans på vägen till San Diego ...

Till slut kom vi iväg i alla fall oc fick i oss lite mat  

Vi letade upp en affär och någorlunda vettigt bröd köptes in ...  Dom e dåliga på  grovt bröd även här, allt är vetemjöl och det är mest bagels överallt. Kan man inte göra bagels på annat sätt? Eller äter inte amrikanen då ?


Så nu idag tog jag med mig eget bröd till frukosten... Egentligen tycker jag motellet kunde köpt det, men men. Vill inte heller förstöra semestern med gnäll o så. Det blir så tråkigt o dålig stämning då.
Problemet med frukosten är löst och det är ju bra !!   Det blir bättre  sen när vi kommer ombord på båten !!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt