lördag 26 juli 2014

Vad skönt det är..

 
att kunna sköta larmet i huset via telefon..  
 
 
 
Emelie har den här helgen varit ner till Fuengirola för att gå på dop då hon skulle vara gudmor..  Hon landade sent igår kväll och tjejkompisarna fixade till en bbq hemma hos mig, det här gjorde de så att det skulle vara färdigt att grilla när Emelie landat....  Dom kunde ju inte komma in i huset men kunde starta grill osv på terassen.. 
 
Jag sitter här i Stockholm och stänger av larmet så att dom kan röra sig fritt, kommer man för nära ett speciellt fönster är risken att kameran som sitter inomhus känner av rörelsen genom fönstret....
 
Idag när Emelie åkte upp till Barcelona larmade hon, och då kan jag via telefonen kontrollera vilket larm som är på ( man kan ställa in om man bara ska ha kameror eller magneter eller alltihopa )  Det känns tryggt att veta.  Dessutom så häromdagen var det strömavbrott och då får jag meddelande både när strömmen går och när den kom tillbaka...
 
Så här ser det ut i min telefon :
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kattvakt